Rechts inhalen en bumperkleven

Deze melding is ingestuurd door Anoniem
Waar:N513
Wanneer:14-05-2009
Tijd:10:00 AM
Kenteken(s):48HPHD
Voertuig informatie

De auto met kenteken 48-HP-HD komt van de N203 ( kant Limmen) de N513 op rijden via de rechterbaan. Ik kom van de N203 ( kant Uitgeest) de N513 op rijden via de linkerbaan. Mijn voorgangers en ik blijven links rijden i.v.m. het voorsorteren op de rotonde van de N513 naar de Soomerwegh in Castricum. De auto met kenteken 48-HP-HD rijdt ter hoogte van mijn auto op de rechter strook enorm dicht op zijn voorganger en maakt af en toe de afstand daartussen nog kleiner (op de rechterbaan). Hierbij reed de auto wat van links naar rechts. Hierna geeft zijn voorligger richting aan naar links en er wordt ruimte voor hem gemaakt zodat hij naar de linkerbaan kan voorsorteren. De auto met kenteken 48-HP-HD geeft ook richting naar links aan en probeert meteen de auto naar links voor te sorteren wat niet lukt i.v.m. de aanwezigheid mijn voorganger ( de 48-HP-HD rijdt al wel een klein stukje op de linkerbaan) . Hierna rijdt de auto met kenteken 48-HP-HD meteen weer terug naar de rechterbaan van de N513 maar zo dicht mogelijk tegen de linkerzijde aan. Het knipperlicht naar links is aan en de automobilist(e) gooit meteen de auto weer naar de linker weghelft zonder af te wachten of er ruimte is. Aangezien er weinig ruimte was moest ik echt op de rem trappen maar ook rekening houden met het achterop rijdend verkeer. Dat ging de bestuurder van de 48-HP-HD allemaal niet snel genoeg en deze propte de auto tussen mij en mijn voorganger. We reden hierdoor zowat bumper aan bumper . De rijbewegingen van de auto met kenteken 48-HP-HD waren vrij kort en het ging met horten en stoten. Op de rotonde van de N513 naar de Soomerwegh in Castricum werd door de bestuurder van de 48-HP-HD geen gebruik gemaakt van een knipperlicht. Bij het verlaten naar links ( naar De Bloemen) van de Soomerwegh van mij, zag ik dat de auto met kenteken 48-HP-HD wederom zeer dicht op zijn volgende voorganger bleef rijden.


Reacties


Login om een reactie achter te laten.

Top